Voip via ATA186 op een Satteliet verbinding

Wat is er allemaal met VoIP te doen ?

Moderator: Moderators

Voip via ATA186 op een Satteliet verbinding

Berichtdoor Spaanse Ruudje » vr aug 05 23:23

Ik heb een Cisco ATA 186 achter een SIP Firewall op een 2Mb/512Kb Satteliet Internet verbinding hangen. Tevens een acount bij een VOIP Provider. Het bellen wil maar niet goed lukken. Een enkele verbinding tot stand gebracht maar later niet meer mogelijk of slecht of vreemde lui aan de lijn. Wie heeft er ervaring op dit gebied? De provider geeft geen sjoege en de Cisco website is onoverzichtelijk en te uitgebreidt voor mensen met een beperkte tijd.

Rudy :cry:
Spaanse Ruudje

Berichtdoor Carnager » za aug 06 10:59

Zou het kunnen dat de satelliet latency je parten speelt?
Opzich zou dat niet meer mogen doen dan je gesprek vertragen, maar misschien dat het in jouw geval dus meer problemen geeft...
Carnager

SDVanime.com
Carnager

Berichtdoor Spaanse Ruudje » zo aug 07 12:59

Tja, dat zou kunnen. Maar voorheen had ik een andere Sateliet provider en daar was veel meer vertraging. Tevens ook veel last van echo.
bij de huidige provider geen enkele echo gehoord. De laatste keer dat ik probeerde te bellen met mijn eigen mobile (we hebben hier geen vaste telefonie) kreeg ik mijn mobiel wel te pakken, als ik sprak in de voip unit kwam mijn stem wel aan in de mobiel maar als ik in de mobiel sprak kwam dit niet aan in de ATA-186. Op de ATA had ik op dat moment wel iemand die in het Deens of zo later in het Duits (hij verstond mij wel) probeerde te spreken. Ik heb maar opgehangen. Nadien kon ik in het geheel niet meer bellen. Overigens krijg ik soms geeneens een 'dialtone' van mijn ATA.
Ik vermoed dan ook dat het ook wel een beetje te maken heeft met de instellingen van de ATA in combinatie met de verbinding.
Spaanse Ruudje

Berichtdoor Henry F » ma sep 26 19:17

Probeer eens contact te zoeken met XeloQ. Ze hebben ook 2 resellers in Spanje - die beiden over satelliet werken.

Groet
Henry
Henry F

Berichtdoor supereddie » di apr 25 16:12

Je kunt je verbinding testen op www.testyourvoip.com
of op testyouripvideo.com om een video verbinding te testen
supereddie

Berichtdoor liberte » do apr 27 07:03

Ik heb geen ervaring met voip via sateliet wat ik wel heb geprobeerd is voip via een mobiel modem. Heb dit bij verschillende schepen getest, de data snelheid is te traag hierdoor vervalt de hele lijn of de een kan wel inspreken maar niet ontvangen. Ik verwacht dat dit via een sateliet het zelfde is de vertraging is te groot.
liberte

Keer terug naar Toepassingen VoIP