Siemens Gigaset C450 IP ?

Hardware zoals telefoons

Moderator: Moderators

Siemens Gigaset C450 IP ?

Berichtdoor Xirilius » za jul 29 23:59

Hallo Allemaal,

Ik zoek een VoIP expert want ik begin een beetje moedeloos te worden.

Een paar dagen geleden heb ik een dect C450IP gekocht.
Ik dacht dat het handig zou zijn omdat die telefoon via het basis station een analoge aansluiting heeft en een netwerk aansluiting waarmee ik via 2 handsets tegelijk gebruik kan maken van de analoge lijn en de voip verbinding.

Analoog aansluiten gaat prima maar de voip (SIP) verbinding krijg ik niet werkend :(

Ik heb een ADSL aansluiting bij Tiscali, voip via een analoge aansluiting op mijn modem (Zyxel Prestige 2602H-61) werkt prima.

Maar zodra ik de dect aansluit gaat het niet helemaal goed.

Ik kan de dect wel aanmelden en momenteel kan ik wel gebeld worden maar niet zelf bellen via de dect.

Ik heb al vanalles geprobeerd, diverse poorten ingesteld in het modem, port translation getest in de NAT instellingen en zelfs de firewall (tijdelijk) helemaal uitgeschakeld.

Maar steeds werkt er iets wel en iets niet, wel bellen niet gebeld worden. Of geen verbinding meer op de gewone toestellen.

1) Heeft iemand ervaring met de Siemens dect C450 IP ?
Xirilius

Re: Siemens Gigaset C450 IP ?

Berichtdoor McVoIP » do aug 03 18:45

Xirilius schreef:Hallo Allemaal,

Ik zoek een VoIP expert want ik begin een beetje moedeloos te worden.
---
Analoog aansluiten gaat prima maar de voip (SIP) verbinding krijg ik niet werkend :(
---
Ik heb een ADSL aansluiting bij Tiscali, voip via een analoge aansluiting op mijn modem (Zyxel Prestige 2602H-61) werkt prima.
---
1) Heeft iemand ervaring met de Siemens dect C450 IP ?

Yep... werkt als een tierelier.
Alleen die Zyxel is een harig apparaat voor de meesten om te configureren. De Firewall is niet zo simpel.

Heb je
- een apart account voor de C450IP? Zo niet, gaat het niet werken.
- andere VoIP-poorten ingesteld in de C450IP-console? De 2602 gebruikt namelijk 5060 zelf ook al, wat potentieel een conflict kan opleveren. Instellen op bijvoorbeeld 5064 of hoger, zoals 5070 kan al soelaas bieden.

De Fritzbox 7050 die ik hier heb staan werkt prima samen met een (ongewijzigde) C450IP. Account er in, provider configureren en werken.
En dan te bedenken dat er in de 7050 een complete telefooncentrale zit... die ook poort 5060 gebruikt. En een firewall. En meer. Dus zo kan het ook!

/P
Er is maar 1 manier om VoIP te implementeren... de goede ;-)
McVoIP

Berichtdoor juweeltje » vr aug 04 10:32

hallo,

ik ben ook sterk geintresseerd in de c450 ip, alleen heb ik nog wat vragen omtrend dect telefonen, zoals o.a. dit model

kan je zowel kiezen tussen analoog of viopbuster of skype ? want ik heb zowel een skype als viopbuster account (skype, waar ik credit op heb staan).

ik vraag me dan ook af, kan ik met dit toestel skypen of met viopbuster, via het internet naar vaste lijnen bellen?ja toch?

of is het beter om nog even te wachten tot de wifi phone uitkomt aan democratische prijzen :?:
juweeltje

Berichtdoor McVoIP » vr aug 04 11:53

juweeltje schreef:hallo,

ik ben ook sterk geintresseerd in de c450 ip, alleen heb ik nog wat vragen omtrend dect telefonen, zoals o.a. dit model

kan je zowel kiezen tussen analoog of viopbuster of skype ? want ik heb zowel een skype als viopbuster account (skype, waar ik credit op heb staan).

ik vraag me dan ook af, kan ik met dit toestel skypen of met viopbuster, via het internet naar vaste lijnen bellen?ja toch?

of is het beter om nog even te wachten tot de wifi phone uitkomt aan democratische prijzen :?:

Skype is geen SIP. Kijk bijvoorbeeld op http://www.smart-tel.nl/Smart-Tel/Over%20VoIP.html
Er zijn zelfs 3 smaken VoIP... Kort door de bocht: een telefoon die gemaakt is om met SIP te werken en het gesloten Skype protocol niet kan/zal ondersteunen, werkt dus niet met Skype.

Denk in dit verband ook aan MS Netmeeting.. die doet H.323 als verbindingsprotocol. Daarmee kun je niet naar Skype en niet naar SIP bellen. Handig, toch? Ander kant: een ISDN-telefoon kun je ook niet direct op een analoge lijn aansluiten. Werkt ook niet.

OPMERKING: besef wel dat de C450IP bedoeld is voor particulier gebruik - gewoon bellen dus. Doorverbinden gaat het apparaat niet doen op VoIP. Als je provider het ondersteunt, dan kun je wel dingen doen als doorschakelen.

Als je meer wilt, zul je of even je adem in moeten houden tot de geavanceerdere DECT-telefoons uit de pijplijn komen, of moeten gaan sparen voor die mooie WiFi telefoon... (een die 100% goed is naar mijn maatstaven heb ik overigens nog niet in m'n handen gehad).

Of nog even langer je adem inhouden totdat de GSM/WiFi combi's op de markt komen. En dan nog heel even wachten op de melding dat ze het _echt_ doen. Als ze daar op de site staan, dan kun je er redelijkerwijs van uitgaan dat het ding het ook echt doet.

/P
McVoIP

Berichtdoor juweeltje » vr aug 04 12:48

dus toch beter viop dan skype?
je hebt toch meer keuze aan providers bij viop, want skype is toch gewoon skype of heb ik het verkeerd op?

toestel moet ook niet kunnen doorschakelen.Ik vind het enkel intressant dat je met viopbuster kan bellen, zeker wanneer je 10 euro betaald, GRATIS naar vaste lijnen kan bellen.Nu ja ik heb ook gehoord dat dit gratis is zolang ze in testfase zitten.....tja , voor hoe lang, maar dan nog is internettelefonie "de" toekomst en veel goedkoper dan analoog...... :?

en wachten, tja....de tijd gaat al zo vlug.........
McVoIP schreef:
juweeltje schreef:hallo,

Skype is geen SIP. Kijk bijvoorbeeld op http://www.smart-tel.nl/Smart-Tel/Over%20VoIP.html
Er zijn zelfs 3 smaken VoIP... Kort door de bocht: een telefoon die gemaakt is om met SIP te werken en het gesloten Skype protocol niet kan/zal ondersteunen, werkt dus niet met Skype.

Denk in dit verband ook aan MS Netmeeting.. die doet H.323 als verbindingsprotocol. Daarmee kun je niet naar Skype en niet naar SIP bellen. Handig, toch? Ander kant: een ISDN-telefoon kun je ook niet direct op een analoge lijn aansluiten. Werkt ook niet.

OPMERKING: besef wel dat de C450IP bedoeld is voor particulier gebruik - gewoon bellen dus. Doorverbinden gaat het apparaat niet doen op VoIP. Als je provider het ondersteunt, dan kun je wel dingen doen als doorschakelen.

Als je meer wilt, zul je of even je adem in moeten houden tot de geavanceerdere DECT-telefoons uit de pijplijn komen, of moeten gaan sparen voor die mooie WiFi telefoon... (een die 100% goed is naar mijn maatstaven heb ik overigens nog niet in m'n handen gehad).

Of nog even langer je adem inhouden totdat de GSM/WiFi combi's op de markt komen. En dan nog heel even wachten op de melding dat ze het _echt_ doen. Als ze daar op de site staan, dan kun je er redelijkerwijs van uitgaan dat het ding het ook echt doet.

/P
juweeltje

Berichtdoor Xirilius » di aug 15 16:21

EERST EVEN DIT............

Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor al jullie reacties, helaas kon ik niet reageren door flinke rug en RSI klachten... de afgelopen weken heb ik grotendeels in bed en bij de fysiotherapeut doorgebracht.

Binnenkort ga ik zeer rustig aan de door jullie aangedragen tips stukje bij beetje uitproberen en doorlezen.

Ik had al lichte RSI klachten in mijn rechterhand maar ineens kwamen de klachten zeer sterk opzetten en weigerde mijn rug mee te werken bij het uit bed komen. Het blijkt nu dat de schouder en nekspieren zeer zwaar overbelast zijn en dat de vorige fysiotherapeut er te weinig aandacht aan gegeven heeft, de klachten zijn alleen lokaal in de hand zelf behandeld.

Lang leven de MUIS... (en ook wel een beetje te weinig ontspanning)

EN NU MIJN REACTIE....

Het werkt wel en niet.

Ik heb alle punten uit jullie reacties uitgevoerd maar ondanks dat ik nu ook nog in het modem VOIP geheel uitgeschakeld heb (geen analoge toestellen meer in gebruik heb dus) crashed het modem regelmatig bij een voip call die ik voer via het dect toestel. Ik moet dan eerst het modem geheel uitschakelen een minuutje wachten en weer aanzetten. Daarna kan ik weer bellen en gebeld worden.

Heb je
- andere VoIP-poorten ingesteld in de C450IP-console? De 2602 gebruikt namelijk 5060 zelf ook al, wat potentieel een conflict kan opleveren. Instellen op bijvoorbeeld 5064 of hoger, zoals 5070 kan al soelaas bieden.

Het bovenstaande (de quote) vind ik wel een beetje vreemd, op een ander forum had ik min of meer de zelfde vraag gesteld en daar gaf iemand juist aan dat SIP juist bedoeld is voor meerdere verbindingen via 1 account.... dat is geheel het tegenovergestelde dus...

Dat is het mooie aan SIP, je kan meerdere keren aanmelden. Zelfs vanaf andere locaties, alleen laat Tiscali dat niet toe dat je van buiten hun netwerk jezelf aanmeldt.

't Is dus geen probleem als je 2 of 3 SIP clients (dus softphone, ZyXEL, Siemens DECT etc) aanmeldt. Je bent dan alleen bijna niet ingesprek omdat er altijd wel ergens iets kan rinkelen

http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?t=15670&postdays=0&postorder=asc&start=15

Maar eerst moet ik tijd besteden aan mezelf i.p.v. aan technische snufjes (zie mijn vorige reactie) ik kan er momenteel wel mee leven dat het af en toe mis gaat. Later probeer ik nog een aantal andere oplossingen, misschien een ander merk modem o.i.d.

[/quote]
Xirilius

Berichtdoor McVoIP » di aug 15 22:45

Xirilius schreef:EN NU MIJN REACTIE....

Het werkt wel en niet.

Ik heb alle punten uit jullie reacties uitgevoerd maar ondanks dat ik nu ook nog in het modem VOIP geheel uitgeschakeld heb (geen analoge toestellen meer in gebruik heb dus) crashed het modem regelmatig bij een voip call die ik voer via het dect toestel. Ik moet dan eerst het modem geheel uitschakelen een minuutje wachten en weer aanzetten. Daarna kan ik weer bellen en gebeld worden.

Heb je

Het bovenstaande (de quote) vind ik wel een beetje vreemd, op een ander forum had ik min of meer de zelfde vraag gesteld en daar gaf iemand juist aan dat SIP juist bedoeld is voor meerdere verbindingen via 1 account.... dat is geheel het tegenovergestelde dus...

Dat is het mooie aan SIP, je kan meerdere keren aanmelden. Zelfs vanaf andere locaties, alleen laat Tiscali dat niet toe dat je van buiten hun netwerk jezelf aanmeldt.

't Is dus geen probleem als je 2 of 3 SIP clients (dus softphone, ZyXEL, Siemens DECT etc) aanmeldt. Je bent dan alleen bijna niet ingesprek omdat er altijd wel ergens iets kan rinkelen

http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?t=15670&postdays=0&postorder=asc&start=15

Maar eerst moet ik tijd besteden aan mezelf i.p.v. aan technische snufjes (zie mijn vorige reactie) ik kan er momenteel wel mee leven dat het af en toe mis gaat. Later probeer ik nog een aantal andere oplossingen, misschien een ander merk modem o.i.d.

[/quote]

1 toestel kan in beginsel maar actief zijn op 1 nummer. Of eigenlijk omgekeerd: 1 telefoonnummer is in beginsel te programmeren in 1 enkel toestel.
Op 1 toestel kunnen - als dat ondersteund wordt door het toestel of converter - meerdere lijnen binnenkomen.

Dus als je 2 aparte toestellen hebt met dezelfde login en hetzelfde nummer.... hoe moet dan een SIP-server of centrale weten waar een gesprek heenmoet? :shock:

Vergelijk: als je 2 computers met 2 dezelfde IP-nummers op een netwerk hebt, zou het dan gaan werken? :roll:
Dacht het niet...

Vergelijk: als je 2 dezelfde ethernet-adressen op eenzelfde netwerk hebt, zlefs met verschillende IP-nummers, zou het dan gaan werken? :roll:
Dacht het niet...

Als je meerdere IP-telefoons hebt en meerdere nummers... en doorschakelingen regelt in of je SIP-account(s) -als dan kan bij je provider- OF in je toestellen als die dat kunnen... dan kun je een hele hoop telefoons laten overgaan als je op 1 ervan al in gesprek bent.

Met bijvoorbeeld een Fritzbox heb je ook een centrale (pbx) functie erin zitten. Kijk eens op www.smart-tel.nl/Smart-Tel/FB7050.html Of op www.avm.de/en/ Bovendien kun je meerdere telefoons laten rinkelen op hetzelfde nummer. Omdat de 7050 zeg maar het 'eindpunt' is.

Om een idee te geven, de 7050 heeft 3 analoge aansluitingen en ISDN aan zeg maar de gebruikerszijde. Op ISDN kun je 8 nummers actief hebben, er kunnen er echter maar 2 tegelijk actief zijn (2 kanalen van ISDN-2). Aan de 'netzijde' kan er VoIP en ISDN of analoog actief zijn.
Dus je hebt zelfs een ISDN-aansluiting voor ISDN-toestellen terwijl je toch alleen maar een analoge lijn hebt.

In theorie (en praktijk :wink:) kan je op alle aansluitingen tegelijk de telefoon over laten gaan, terwijl er 1 nummer gebeld wordt. Er kan zelfs tegelijk een oproep naar een extern nummer plaatsvinden (bijvoorbeeld je GSM...) En op iedere telefoon die overgaat kan het gesprek beantwoordt worden.

Persoonlijk ben ik dus erg te spreken over de 7050... het apparaat kan nogal wat. :D Eindelijk een einde aan het gekl**t met losse centrales en een meer dan harige (ouderwetse) interface... Een apparaat voor alles, losse switch eraan voor de serie computers in huis... en alles werkt! Gewoon zonder gezeur. Ik wil niet zeggen dat dit het allerlaatste apparaat is wat ik ooit heb gekocht... maar het komt erg dicht in de buurt.

En als je zelf installeren te lastig vindt, kun je het ook laten doen... ik zag dat ze het ding bij Smart-Tel aanbieden inclusief installatie/configuratie. Heb je in ieder geval geen uren en uren gezeur met het aan de gang krijgen van zo'n apparaat. En kun je een werkende cconfig opslaan en daarna gaan uitproberen wat er nog meer kan - met een weg terug door een restore. Wel zo handig.

My 2p worth...

P.S. Van een vriend van me heb ik begrepen dat de 2602 een redelijk harig apparaat is.. en dat je VoIP wel kunt 'uitschakelen'... maar toch niet helemaal. Het ding bleef zich met van alles en nog wat bemoeien. Na uren geknoei en nog niet helemaal willen is het ding "gearchiveerd"... :twisted:
McVoIP

Berichtdoor farid » za dec 02 11:28

Hallo Voipers,

Ik heb gisteren een 450 IP gekocht. Echter krijg ik hem niet aan de praat, althans het voip gedeelte. De vaste lijn werkt prima.

Hij krijgt op een of andere manier geen IP adres toegewezen? Dit terwijl mijn modem-routerswitch (van versatel / tele2 (Davolink DV-201 AMR)
op DHCP staat en het toestel ook.

Heb ook reeds een vast ipadres ingesteld op de telefoon, maar dat help niet.

Kan het zijn dat de problemen er zijn omdat ik normaalgesproken al via deze modem telefoneer?

Ik heb het basisstation zoals aangegeven op een Lan-poort aangesloten.
De blauwe lampje op het basisstation brandt ook.

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor de tips.

Groet,

Farid
farid

Berichtdoor farid » do feb 15 13:20

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Iemand die mij kan helpen?
farid

Keer terug naar Hardware