Xirilius schreef:EN NU MIJN REACTIE....Het werkt wel en niet.
Ik heb alle punten uit jullie reacties uitgevoerd maar ondanks dat ik nu ook nog in het modem VOIP geheel uitgeschakeld heb (geen analoge toestellen meer in gebruik heb dus) crashed het modem regelmatig bij een voip call die ik voer via het dect toestel. Ik moet dan eerst het modem geheel uitschakelen een minuutje wachten en weer aanzetten. Daarna kan ik weer bellen en gebeld worden.
Heb je
- een apart account voor de C450IP? Zo niet, gaat het niet werken.
- andere VoIP-poorten ingesteld in de C450IP-console? De 2602 gebruikt namelijk 5060 zelf ook al, wat potentieel een conflict kan opleveren. Instellen op bijvoorbeeld 5064 of hoger, zoals 5070 kan al soelaas bieden.
Het bovenstaande (de quote) vind ik wel een beetje vreemd, op een ander forum had ik min of meer de zelfde vraag gesteld en daar gaf iemand juist aan dat SIP juist bedoeld is voor meerdere verbindingen via 1 account.... dat is geheel het tegenovergestelde dus...
Dat is het mooie aan SIP, je kan meerdere keren aanmelden. Zelfs vanaf andere locaties, alleen laat Tiscali dat niet toe dat je van buiten hun netwerk jezelf aanmeldt.
't Is dus geen probleem als je 2 of 3 SIP clients (dus softphone, ZyXEL, Siemens DECT etc) aanmeldt. Je bent dan alleen bijna niet ingesprek omdat er altijd wel ergens iets kan rinkelen
http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?t=15670&postdays=0&postorder=asc&start=15Maar eerst moet ik tijd besteden aan mezelf i.p.v. aan technische snufjes (zie mijn vorige reactie) ik kan er momenteel wel mee leven dat het af en toe mis gaat. Later probeer ik nog een aantal andere oplossingen, misschien een ander merk modem o.i.d.
[/quote]
1 toestel kan in beginsel maar actief zijn op 1 nummer. Of eigenlijk omgekeerd: 1 telefoonnummer is in beginsel te programmeren in 1 enkel toestel.
Op 1 toestel kunnen - als dat ondersteund wordt door het toestel of converter - meerdere lijnen binnenkomen.
Dus als je 2 aparte toestellen hebt met dezelfde login en hetzelfde nummer.... hoe moet dan een SIP-server of centrale weten waar een gesprek heenmoet?
Vergelijk: als je 2 computers met 2 dezelfde IP-nummers op een netwerk hebt, zou het dan gaan werken?
Dacht het niet...
Vergelijk: als je 2 dezelfde ethernet-adressen op eenzelfde netwerk hebt, zlefs met verschillende IP-nummers, zou het dan gaan werken?
Dacht het niet...
Als je meerdere IP-telefoons hebt en meerdere nummers... en doorschakelingen regelt in of je SIP-account(s) -als dan kan bij je provider- OF in je toestellen als die dat kunnen... dan kun je een hele hoop telefoons laten overgaan als je op 1 ervan al in gesprek bent.
Met bijvoorbeeld een Fritzbox heb je ook een centrale (pbx) functie erin zitten. Kijk eens op
www.smart-tel.nl/Smart-Tel/FB7050.html Of op
www.avm.de/en/ Bovendien kun je meerdere telefoons laten rinkelen op hetzelfde nummer. Omdat de 7050 zeg maar het 'eindpunt' is.
Om een idee te geven, de 7050 heeft 3 analoge aansluitingen en ISDN aan zeg maar de gebruikerszijde. Op ISDN kun je 8 nummers actief hebben, er kunnen er echter maar 2 tegelijk actief zijn (2 kanalen van ISDN-2). Aan de 'netzijde' kan er VoIP en ISDN of analoog actief zijn.
Dus je hebt zelfs een ISDN-aansluiting voor ISDN-toestellen terwijl je toch alleen maar een analoge lijn hebt.
In theorie (en praktijk

) kan je op alle aansluitingen tegelijk de telefoon over laten gaan, terwijl er 1 nummer gebeld wordt. Er kan zelfs tegelijk een oproep naar een extern nummer plaatsvinden (bijvoorbeeld je GSM...) En op iedere telefoon die overgaat kan het gesprek beantwoordt worden.
Persoonlijk ben ik dus erg te spreken over de 7050... het apparaat kan nogal wat.

Eindelijk een einde aan het gekl**t met losse centrales en een meer dan harige (ouderwetse) interface... Een apparaat voor alles, losse switch eraan voor de serie computers in huis... en alles werkt! Gewoon zonder gezeur. Ik wil niet zeggen dat dit het allerlaatste apparaat is wat ik ooit heb gekocht... maar het komt erg dicht in de buurt.
En als je zelf installeren te lastig vindt, kun je het ook laten doen... ik zag dat ze het ding bij Smart-Tel aanbieden inclusief installatie/configuratie. Heb je in ieder geval geen uren en uren gezeur met het aan de gang krijgen van zo'n apparaat. En kun je een werkende cconfig opslaan en daarna gaan uitproberen wat er nog meer kan - met een weg terug door een restore. Wel zo handig.
My 2p worth...
P.S. Van een vriend van me heb ik begrepen dat de 2602 een redelijk harig apparaat is.. en dat je VoIP wel kunt 'uitschakelen'... maar toch niet helemaal. Het ding bleef zich met van alles en nog wat bemoeien. Na uren geknoei en nog niet helemaal willen is het ding "gearchiveerd"...