Kan ik alleen gratis een ander bellen bij dezelfde Provider?

Voor beginners, geen vraag is te gek om hier te stellen

Moderator: Moderators

Kan ik alleen gratis een ander bellen bij dezelfde Provider?

Berichtdoor jester » vr jul 29 17:54

Ik probeer me langzaam wijzer te lezen in het hele VOIP gebeuren, maar wat me nou niet echt duidelijk is of er nu gewoon naar een ander VOIP nummer gebeld kan worden ongeacht bij welke (VOIP) provider ik en de ander zit en ongeacht het gebruikte protocol?!

Als ik nu een IAX account bij iaxtel.com neem kan ik dan gewoon een ander met een SIP account bij VOIPGate bellen?! En dat gratis?! Of kan ik alleen gratis bellen naar een ander als deze ook bij iaxtel.com zit en/of alleen als deze ook weer alleen IAX gebruikt?!

Chears,
jester.
jester

Weet niemand hier een antwoord op?

Berichtdoor Ronald » ma aug 29 18:25

Ik hoop toch dat iemand hier antwoord op kan geven want op die vraag was ik inmiddels ook uitgekomen. En een antwoord heb ik nog niet gevonden.

Ronald
Ronald

Re: Kan ik alleen gratis een ander bellen bij dezelfde Provi

Berichtdoor DoDiGaN » do sep 01 16:47

jester schreef:Ik probeer me langzaam wijzer te lezen in het hele VOIP gebeuren, maar wat me nou niet echt duidelijk is of er nu gewoon naar een ander VOIP nummer gebeld kan worden ongeacht bij welke (VOIP) provider ik en de ander zit en ongeacht het gebruikte protocol?!

Als ik nu een IAX account bij iaxtel.com neem kan ik dan gewoon een ander met een SIP account bij VOIPGate bellen?! En dat gratis?! Of kan ik alleen gratis bellen naar een ander als deze ook bij iaxtel.com zit en/of alleen als deze ook weer alleen IAX gebruikt?!

Chears,
jester.

Met zo'n Voip account krijg je gewoon een vast telefoon nummer
010-blablabal bijvoorbeeld bij Voipbuster

ga je naar iemand anders bellen dan waar jij bij zit via Voip dan moet je dus weer naar een vast telefoon nummer bellen dus ik denk dat je gewoon weer lokaal tarief moet betalen bij dat Voip bedijf waar je bij zit..

dat lijkt mij het meest logisch..

word trouwens tijd dat Nederland VOIP telefoon nummers krijgt

04 nummer ofzo
DoDiGaN

Berichtdoor petzl » ma sep 26 18:37

in de toekomst gaan voip providers onderling bellen ook toepassen...
petzl

SIP Protocol VoIP

Berichtdoor sdaams » di sep 27 11:34

Veel VoIP aanbieders gebruiken SIP als protocol. Helaas wordt dit protocol nog niet te volle gebruik. Zo is het mogelijk om op basis van URI te bellen bv. je belt naar sip:mijnnaam@domain.tl In de DNS server waar het domain 'domain.tl' wordt gehost is een aparte SRV record aangemaakt die een verwijzing geeft naar de VoIP gateway die de voice afhandeld voor het domain 'domain.tl'

Zelf heb ik op mijn Internet verbinding een Asterisk server draaien, waarmee ik naar buiten kan bellen en gesprekken op binnen komen. Kijk eens naar Asterisk@home en download de Live CD
sdaams

Keer terug naar Startpunt